Friday, May 7, 2010

Terasa Hati

beberapa hari lepas aku berasa kecil hati dengan sikap satu golongan di facebook. ada yang mengatakan tentang comment aku, i'm sorry kalau comment aku itu tidak menyenangkannya. tetapi aku hanya comment yang bergurau, dan selama ini aku sentiasa bergurau sahaj dengan kawan-kawan aku dan tidak timbul apa-apa masalah.

tetapi bagi golongan ini pula tidak boleh menerima comment aku yang hanya bergurau dan berlawak sahaja. walaupun aku comment dengan cara yang berlawak tetapi tidak sesekali aku meletakkan sesuatu comment yang melampaui batas dengan meletakkan bahasa-bahasa kasar.


dan telah beberapa kali aku melihat comment dari golongan tersebut, dan sememangnya dia tidak begitu menghormati orang lain. apabila membacanya, aku mula merasakan budak tersebut bukan seorang yang baik. mungkin aku hanya melihat dari sudut luaran sahaja. bukankah tingkah laku yang tidak elok menyatakan bagaimanakah seseorang itu.


jenis aku, aku akan layan orang tersebut bagaimana dia layan aku, aku ikut cara dia, tetapi tidak boleh terima dengan cara itu. mungkin dia mahu orang respect pada dia tetapi dia tidak pula pandai respect pada orang lain. biarlah dia dengan cara dia yang tersendiri. dan aku dengan cara aku, dan selagi itu lah aku cuba untuk menghormati orang lain.
Pintu Rindu - Siti Nurhaliza

lagu ini betul-betul menusuk hati aku,




Telah ku daki puncak tertinggi..
Telahku turun lembah dan gurun..2x

Tidak ku temu mana pintu mu..
Untukku seru rasa rinduku..2x

Telah ku daki puncak tertinggi..
Telahku turun lembah dan gurun..2x

Sungguh ku buta dalam cahaya..
Sungguh ku lupa tika bahagia..2x

Sedang kau dekat bukan dimata..
Sentuhku erat di pinggir jiwa

Sedang kau dekat di pinggir jiwa..2x

Biarkan airmata melimpah..
Biarkan luluh cinta tercurah..

Segala kasih rindu tertumpah..
Seluruh hati aku berserah..

Ya Allah....

Ku tunggu waktu bila bertemu..
Hidup matiku hanya untukmu..2x

Hidup matiku hanya untukmu..







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...