Tuesday, September 20, 2011

Suprise Party For Me.

Pertama sekali aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat owner for entry Kau Dan Aku dah family aku kerana mengada majlis ini.


Pada hari sabtu (10 sept) aku hanya berada di rumah sahaja kerana ingin berehat untuk menyertai perbarisan pada keesokan harinya. Tetapi apabila berada di rumah sudah pasti akan berasa bosan, lebih-lebih lagi aku berseorangan di rumah, dalam kesempatan itu aku mengambil tindakan untuk mengemas rumah sahaja.



Dalam jam 6 petang, Fitrie norsalim telah membuat panggilan,
"awak, saya nak minta tolong temankan saya ambil barang di Putrajaya",
"Barang apa pula, esok kan saya kena menyertai perbarisan, malas nak keluar", soal aku.
"Saya nak ambil geran motor lah, urgent", ujarnya.
"yer lah, tapi kena balik awal, sebab esok seawal jam 630 pagi saya mesti berada di Dataran Segamat",
"ok", sambungnya.

Dalam jam 9 malam dia datang mengambil aku di rumah, dengan menaiki keretanya kami menuju ke Sendayan, Negeri Sembilan untuk singgah di rumah adik aku. Semua adik-adik aku memang telah berada di rumah tersebut, tetapi aku tidak syak apa-apa pun. Tetapi mengambil masa yang agak lama juga aku menanti di Sendayan, sedikit risau kerana aku perlu bangkit awal untuk berada di Dataran Segamat.


Dalam masa beberapa minute kemudian, aku di kejutkan dengan kehadiran sebiji kek. Sememangnya mereka ini sedikit menyusahkan aku," hahahahaha", tetapi terima kasih buat semua.



Dan Keesokan harinya, aku bangkit dari tidur jam 3 pagi dan bertolak terus Balik Ke Segamat.






Sambutan Kemerdekaan Peringkat Daerah Segamat.

Assalammualaikum.

Seperti yang aku khabarkan semalam, aku akan letakkan beberapa keping gambar kenangan aku semasa menyertai perbarisan pada Sambutan Kemerdekaan ke 54 di Dataran Segamat pada 11 September 2011.



Perbarisan tersebut disertai lebih kurang 30 lebih agensi dari agensi keraan juga swasta. Buat pengetahuan semua, ini adalah kali pertama aku menyertai perbarisan diperingkat daerah. Seperti yang diketahui umum, aku bekerja di sektor awan di bawah Kerajaan Negeri Johor, di bawah jabatan Pejabat Tanah Daerah Segamat.


Kontijen kami mempunyai 35 peserta dan dua orang menjadi peserta simpanan. Kami diajar oleh En. M. Sahlan Bin Taip, kerana seperti aku juga telah lama maninggalkan kawad. hanay semasa di waktu persekolahan dulu. Kami diberi masa seminggu sahaja untuk membuat latihan kerana minggu sebelumnya bercuti bagi menyambut perayaan hari raya.



Sambutan berlangsung pada 11 September 2011. Diadakan di Dataran Segamat, bermula jam 830 pagi. Acara diadakan secara sederhana kerana ramai yang tidak mengetahui sambutan kemerdekaan ini diadakan. Mengikut kata-kata penduduk setempat. Walaupun disambut secara sederhana tetapi sambutan boleh dikatakan meriah juga,


Acara dimulakan dengan perarakan kontijen dari padang A (Padang Bola di Batu Hampar), Dan berakhir di Padang B (Dataran Segamat). Seterunya menanti ketibaan para barisan VIP pada hari itu.



Seterunya, setelah ketibaan ahli VIP, acara diteruskan dengan nyanian lagu Bangsa Johor, dan lagu Kebangsaan, Lagu Negaraku. Diikuti dengan bacaan ikrar yang diketuai oleh Pelajar dari Sekolah Tinggi Segamat.


Seterusnya beberapa persembahan dari orang perseorangan dan persembahan kebudayaan, juga dari pasukan polis.







 

 

 




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...