Saturday, February 19, 2011

Tidak Mengerti.

Aku mengalami perkara yang sungguh mnguji kesabaran aku sejak akhir-akhir ini, mengapa aku diuji sebegini, sungguh sakit untuk aku menanggung semua ini. Walau aku sedar bahawa setiap hambanya akan diuji tahap kesabaran diri.

Ingin sahaja aku berkonsi masalah aku di sini, tetapi apakan daya apabila aku bercerita sudah pasti aku akan berasa malu dengan diri sendiri. Jangan salah faham, bukan aku yang bikin masalah, tetapi aku mengalami masalah family. Bagaimana ingin aku menyelesaikan perkara ini? aku tidak pasti,yang mana apabila aku bersuara pasti orang tua aku akan terasa hati dan menjadikan aku sebagai derhaka.

Jika perkara ini tidak melibatkan pihak lain dari keluarga aku, tidak aku pening kepala seperti ini. Perkara ini telah melibatkan beberapa pihak luar, dan semua pihak itu mencari aku dan memaksa aku menyelesaikan perkara ini, walhal, perkara ini tercetus akibat dari pihak dari sebelah dia.

Aku berfikir seketika, mengapa mereka tidak mencari apakah punca dari pihak mereka sehingga orang tersebut menimbulkan kekacauan ini. Dan mereka cuba meletakkan beban itu kepada aku. Apabila aku bertanay pada mereka adakah perkara tersebut berpunca atau salah dari pihak keluarga aku. Tidak sekali mereka mengakui perkara itu, dan hanya meminta pertolongan dari aku untuk menyelesaikan perkara ini. Tetapi mereka tidak sedar mungkin, jika aku sahaja berusaha tetapi mereka hanya menunggu, tidak selesai perkara ini, so aku harap mereka menyelesaikan konflik yang berlaku dalam keluarga mereka.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...