Wednesday, July 20, 2011

Facebook.

Ini lagi satu hal, aku akui sebelum ini account aku ini lebih tertutup. Kerana ingin menjaga status aku sebagai penjawat awam. Tetpi sejak beberapa bulan lalu aku lebih terbuka dan menerima sahaja sesiapa yang ingin mejadi rakan.

Ada beberapa perkara yang aku tidak senang. Ada yang minta bukan-bukan dari aku, tetapi aku menolak dengan cara baik, lagikan pula aku telah pun berpunya, dan bukan life aku terlalu sosial. Sekadar berkawan dan mungkin sesekali lepak di kedai minum boleh lah aku melayannya, jika sehingga ke bilik tidur tidak dapat lah den nak menolong.....

Memang aku juga teruja juga jika ramai yang ingin menjadi kenalan aku. Tidak lah salah, seperti pepatah " berkawan biar beribu, berkasih biar satu", hermm....... bagaimana pula yang tidak pandai menghormati orang lain? jika tidak dilayan akan dipanggil dan diberi title "sombong", walhal aku ini cuma kurang senang dengan cara dan apa yang mereka inbox atau comment. So sorry kepada yang telah aku block, bukan aku sengaja melakukannya tetapi ada sebab-sebab nya yang membuatkan aku terpaksa berbuat demikian.




Perkara.

Dalam masa beberapa bulan ini, banyak perkara yang aku lalui, baik manis pahit dan segala macam kenangan lah. Tetapi apa yang pasti, kebanyakannya amat meruntuhkan jiwa aku ini sebagai hamba Nya.

Aku sekadar manusia biasa yang tidak punya banyak kekuatan untuk melalui segala duka dan tidak juga aku mampu membuat keputusan yang mampu melukai hati seseorang, kerana sikap aku yang tidak sampai hati membuatkan aku tersepit antara dua.

Kedua-duanya amat menyenangkan hati aku. walaupun ada yang sentiasa membuatkan aku hilang sabar dengan tingkah lakunya, tetapi aku pasti tersenyum apabila dia bermanja dengan aku, satu sikap aku yang susah untuk aku hakiskan adalah sikap panas baran aku. Telah aku cuba, tetapi sukar. cuba untuk bersabar tetapi bagitu juga. yang pasti dia selalu menjadi mangsa aku.

Bukan aku tidak kasihan dengan apa yang terjadi kepadanya, tetapi apabila berlaku pertengkaran pastinya terjadi perkara itu. Entahlah, aku memang tidak mampu untuk membuat keputusan, kerana kedua-duanya aku cintai. Sukar, memikirkannya setiap hari, silap hari bulan aku sendiri yang merana dan menjadi gila agaknya.

Itu kisah perhubungan cinta aku, di dalam keluarga pun begitu juga, ada sahaja masalah yang berlaku, baharu saja ingin menarik nafas lega, ada sahaja perkara susulan yang berlaku.tentang masalah family aku itu tidak lah dapat aku cerita secara terbuka, kerana takut akan mendatangkan masalah yang besar lagi.

Jika di pejabat pula, setakat ini, alhamdulillah tiada bermasalah sangat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...