Saturday, November 20, 2010

Aku BUkan Baik

salam, untuk menjadi yang terbaik bukannya mudah, aku hanya manusia biasa ada kelebihan dan ada kekurangan, aku tidak sempurna, untuk :-

menjadi seorang anak yang baik = kerana aku punya kenakalan aku sendiri, aku akui bahawa aku sering melakukan kesilapan. Sering juga melawan kata ibu aku. aku mungkin pandai berlakon dihadapan ibu aku. menjadi baik dihadapannya tetapi di belakang aku sering melakukan kesalahan yang mungkin secara sengaja.

menjadi seorang teman atau sahabat yang baik = kerana sering kali juga aku mengeluh dengan sikap mereka, dan aku juga bersikap hipokrit dihadapan mereka, tetapi di sebaliknya aku sering mengeluh dengan tindakan mereka juga dengan kelakuan mereka walaupun di luaran aku nampak baik sahaja.

menjadi kekasih yang baik = kerana kekadang aku terfikir untuk mencari yang lain, akibat dari diri aku yang kadang-kadang tidak tahan dengan sikapnya, sungguh mencabar dalam dunia bercinta ini, banyak dugaannya, terluka kecewa, dan macam-macam lagi yang terpaksa ditempuhi.

menjadi seorang yang jujur = ini merupakan satu perkara yang amat sukar untuk aku lakukan kerana aku sering berbohong, dan terpaksa berbohong, seperti yang diperkatakan oleh budak muda sekarang "bohong sunat" tidak ada istilah itu sebenarnya.

dan yang paling utama adalah = aku bukan hamba Nya yang baik, kekadang bila sendirian, sering terfikir, sampai bila aku akan jadi seperti ini, banyak dosa yang aku lakukan, hingga ada masa untuk duduk ditikar sejadah pun aku terasa malu pada diri aku sendiri. entah lah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...