Isnin, 25 April 2016

Isu "Update"

Alhamdulillah, perjalan hidup aku agak tenag sekarang tidak seperti dulu semasa aku dikawal oleh seseorang. Ingin melakukan sesuatu terpaksa berhati-hati supaya aku tidak melukakan dan mengecewakan hatinya. 

"Eyh... sebelum aku lari tajuk",

Kerja aku sekarang ini semakin baik, alhamdulillah. Walaupun aku bukanlah seorang pekerja yang baik dan juga merupakan salah seorang pekerja yang bermasalah.

"hahaha........", ketawa sendirian.
 

Berbalik kepada tajuk yang ingin aku kongsikan pada post kali ini. Ia tentang beberapa orang kawan pejabat aku yang konon-konon agak bijak dan pandai. 

Sekarang, apabila kita update komputer. Kita akan mendapat offer dari pihak windows untuk menaik taraf window 7 kepada windows 10. Dan dengan sekali klik setuju, window akan dinaik taraf.

Tetapi, ia amat menyusahkan aku sebenarnya. Kerana golongan yang kenkonon bijak pandai ini, menaik taraf komputer masing-masing tanpa bertanyakan dahulu perkara tersebut kepada aku. Bagi aku windows tersebut tidaklah susah untuk dikendali, hanya interface sahaja yang agak berbeza. Bagi aku, ia hanya mengambil masa 5 minit sahaja untuk kita dapat mengusai dan menggunakan windows tersebut.



Tetapi, golongan tersebut pula, merupakan golongan yang agak malas untuk explore benda-benda ini.

Eyh.... terlalu emo pula aku. Bukanya apa. tadi ada seorang staff yang menghubungi aku bertanyakan prihal tersebut. Dan dia meminta aku downgrade kan pc beliau. memang menyusahkan. 
"hahahaha......................".




Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...