Isnin, 25 April 2016

Tahniah

Dalam kita mengejar dunia, kadang-kadang kita terlupa dengan apa yang bakal kita lalui selepas kehidupan. Sebagai manusia aku tak lari dari segala masalah dan dosa.

Hari ini, aku ingin berkongsi satu kisah seorang sahabat aku. Pada mulanya, aku memang rapat juga dengan beliau. Tetapi setelah mengetahui beberapa kisah hidup beliau, aku mula menjauhkan diri.

Bukannya apa, sekadar berhati-hati supaya tidak teribat dengan masalah-masalah yang beliau hadapi. Masalah dari segi perbualan dan kata-kata masyarakat, itu sahaja.


Dalam beberapa hari yang lepas, beliau selamat diijab kabul. Dan alhamdulillah kerana bergelas isteri orang semula. Pada hari pernikahan beliau, aku dan beberpa orang yang rapat telah datang ke majlis pernikahan tersebut.

Selepas beberapa ketika, perkara tersebut menjadi satu isu, kerana tidah melaporkan kepada bahagian-bahagian tertentu dan juga tidak menjemput kawan-kawan sepejabat. Nasib aku agak baik juga kerana nama kau tidak beberapa disebut orang dengan majlis tersebut.

Bagi aku, perkara tersebut kecil sahaja dan tidaklah menjadi sesuatu kesalahan yang besar. Kerana sekadar tidak menjemput keseluruhan orang di pejabat.

Mungkin cara pemikiran lain-lain. Tetapi dalam masa yang sama, pelbagai cerita juga yang muncul tentang perkara itu. Banyak versi dari mulut ke mulut. Aku sekadar mendengar sahaja dan tidak berminat untuk mengambil tahu.

Aku sekadar ingin mengucapkan tahniah sahaja dengan pernikahan tersebut. Alhamdulillah.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...