Wednesday, April 21, 2010

Phone Call

dalam bulan lepas, aku ada post kan cerita tentang member aku yang berkawan dengan laki org dan timbul pula masalah dengan wife dia. buat pengetahuan semua, wife lelaki tersebut telah call aku dan bertanyakan tentang member aku tu. aku cakap baik-baik dengan dia bahawa laki dia dan member aku itu tidak mempunyai apa-apa hunbungan pun, dan dia membidas dan menegakkan yang mereka memang ada hubungan. so aku terasa terganggu dengan perbuatan perempuan tersebut. dan hingga ke hari ini, dia still call aku dan bertanyakan sama ada member aku itu kerja atau tidak, kerana suami dia outstation.

dan aku cakap elok-elok dengan dia bahawa aku tidak mahu campur urusan rumahtangga orang, aku tidak mahu disebabkan dia, hubungan aku dengan member aku tidak baik. aku cuma berkawan, keluar office itu urusan masing-masing, aku tidak mahu campur.





selalu aku cover member aku dengan memberitahu bahawa member aku ni datang kerja, tapi hari ini terkantoi pula, kerana dia telah pun call office terdahulu. malasnya dengan perempuan macam itu. jika sayang pada suami, jagalah elok-elok dan perbaiki diri sendiri agar lebih disenangi suami, jangan hanya tahu serang orang lain. tidak elok bersikap demikian. lihat diri sendiri dahulu, perbaiki kesilapan atau kekurangan diri. entah lah, masing-masing pun dah tua, ingat-ingat sendiri lah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...