Monday, April 5, 2010

RAfiQIn DaRWisy

pertama sekali al-fatihah buat allayarham, din beramboi yeng telah kembali ke rahmatullah pada minggu lepas kalau tidak silap aku, dan ucapan takziah buat keluarga si mati, semoga rohnya dicucuri rahmat, amin.

dalam beberapa minit yang lepas aku berada di facebook membaca post-post dan comment member aku, dan aku terpanggil untuk melihat satu gambar yang di tagged kan pada member aku, dan sungguh tidak menyangka apa yang dilakukan oleh budah tersebut "rafiqin darwisy". sorry to say: "budak tu budak sial".

aku rasa bukan hanya di facebook sahaja dan ada juga di myspace yang budak-budak menggeleng kepala dengan tingkah lakunya. apa sebenarnya yang dia mahu?




http://www.myspace.com/www.rafiqin_dragon sesungguhnya perkara ini amat memalukan. dan tidak tahu mengapa dia melakukan perkara ini, ada yang mengatakan bahawa dia saja ingin dapatkan publisiti murahan, memang betul pun. apakah ibu bapa dia ni tidak mengajar dia tentang agama, tetapi aku lihat profile dia ada plak menyokong al-quran sebagai buku nombor satu dunia.

tentang dunia akhirat semuanya bergantung kepada Allah untuk menentukan, baik atau buruk Dia yang tetapkan, kalau dia bersalah atau melakukan kesilapan adalah tanggungjawab kita uuntuk menasihatinya. bukan dengan cara ini, perkara ini ada berlaku di dalam politik Malaysia, yang mana beliau ini sesuka hati menhukum murtadnya parti lain "berdosa beb" kau siapa mahu tentukannya. cukup bukti sebelum memperkatakannya. tak faham dengan mereka ini.


sekarang ini, di facebook, rata2 mereka mengutuk keras tindakan budak celaka ini. hermm, buat sesuatu tanpa memikirkan soal agama dan apa kesannya. budak ini patut dihukum dan diajar untuk menghormati orang lain, fikir dia dah bagus sangat agaknya.

http://www.facebook.com/group.php?gid=108038249229889&ref=nf

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...