Khamis, 15 Julai 2010

Floria 2010 Putrajaya

salam, weekend yang lepas juga aku sempat pergi berjalan-jalan di Floria 2010, Putrajaya. wah memang menarik dan yang pastinya cuaca baik dan panas terik, tetapi memang puas juga berjalan di sana.



pada hari sabtu aku telah pergi bersama dua orang sahabat baik aku, sham (owner for enty Me, Myself n Mine) dan fitri (owner For entry Prinze Fitrie). pada hari pertama pemergian aku adalah hanya untuk memerhati dan menyaksikan apa yang menarik di Floria pada tahun ini. entah bagaimana aku boleh terlupa untuk membawa camera aku, dan photo di sini semua aku ambil menggunakan phone aku. sambil-sambil menyaksikan penorama dan keindahan yang ada, sempat juga aku menjeling pada harga bunga yang ada di situ.



dan pada keesokan harinya aku pergi sekali lagi, so dua hari aku pergi ke Floria ini. Tapi pada hari kedua aku membawa sekali family aku, kerana minat ibu aku, pada sesiapa yang mengikuti blog aku ini pasti akan bercakap "asik pergi cari bunga jer" melayankan karenah ibu tercinta. Hanya dia sahaja yang tinggal setelah pemergian ayah tercinta. Jadi aku tidak melepaskan peluang untuk bersama dengannya. selagi masih sempat.


macam biasa, pasti ada sahaja pokok bunga yang ibu aku beli, dan aku membelikan satu pokok hiasan, adik aku membelikan satu pokok bonzai, dan ibu aku pula membeli 1 pasu bunga orkid dan beberapa batang orkid potong, salah satu spesis orkid. dia memanggilnya orkid potong so aku ikut sahaja.


pada hari itu juga adik bongsu aku telah membawa rakan-rakannya dari tempat dia belajar, habis kecoh satu tempat itu kerana karenah mereka, tapi aku tidak dapat join sangat, sebab aku bersama ibu aku, kena lah melayan ibu aku itu, kalau tidak pasti merajuk nanti.


yang pasti berjalan di situ pada hari kedua memang meletihkan kerana kami pergi ketika matahari betul-betul di atas kepala, basah juga baju ini dek peluh yang berjurai-jurai, dan di sini aku ada meletakkan beberapa photo yang ingin aku kongsi kan.


so, aku pun tak sabar untuk menantikan Floria pada tahun depan, jika ada, jom kita meriahkan lagi, tetapi Floria ini akan tamat pada Weekend ini, sempat lagi untuk menjengah.








Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...