Wednesday, August 18, 2010

Sengal

dalam bulan lepas, sahabat aku telah masuk ke bilik aku di office dan bising-bising juga marah-marah. aku berasa pelik dengan keadaan itu, dan meminta beliau menenangkan diri dan bercerita apa yang telah berlaku padanya.

"kenapa dengan kau ni milah (bukan nama sebenar)" tanya aku,

hanya menundukkan kepala sambil tersedu-sedu menahan rasa di dada. aku cuba memujuk dan betanya kembali.

"jangan lah macam ni, cuba kau ceritakan apa yan terjadi pada kau ni",

dia memandang aku sambil mengesat air mata yang mengalis di pipi mulusnya itu. dan menerangkan kepada aku dengan nada marahnya.

"pakwa aku tuduh aku keluar malam-malam ngan kau, dan kita buat sex, budak pejabat atas yang bagi tahu kat dia",

aku hanya tersenyum melihat dia dan reaksi yang timbul pada diri aku ketika mendengar perkhabaran itu, tetapi di dalam hati aku sungguh terkejut dan terasa ingin marah pada tika itu juga. tetapi aku cuba kawal keadaan diri aku yang sememangnya seorang yang panas baran.

"alah, sabar jer, buat tak tahu dengan apa yang dia cakap, yang penting kita tak pernah pun buat perkara itu", aku sekali lagi cuba memujuk dan cuba mengawal perasaan aku.

"aku geram danny (nama panggilan aku), kenapa lah dia orang busuk hati sangat sampai cakap macam tu",

"entah lah, aku pun tak tahu nak cakap apa" ujar aku yang sememangnya tidak ada apa-apa yang terlintas difikiran bila diajukan perkara tersebut.

"dah lah, kau pikir-pikir pun kau yang pening kepala, lantak lah ngan dia", sambungku.

dan aku terus sahaja menatap monitor komputer aku untuk menghentikan perbualan tersebut, kerana tidak mahu menunjukkan bahawa aku juga sedang panas pada mas itu.


herm, aku pun tak tahu, telah setahun lebih aku berada di pejabat dan jabatan ini, tapi ada juga yang masih ingin membuat fitnah terhadap aku, selama ini belum pernah aku mengganggu kehidupan orang lain, jauh dalam sudut hati aku yang berwajah cool ini, aku kecewa, sedih dan terkilan. kenapa sering sahaja aku difitnah.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...