Wednesday, November 17, 2010

Berdua

Salam Aidiladha untuk bagi yang muslim, dan terima kasih juga kerana mengunjungi blog saya yang tidak seberapa ini, tahun ini aku menyambut Aidiladha dengan suasana yang sedikit sunyi kerana adik-adik aku yang lain tidak dapat bersama bagi menyambut Aidiladha pada tahun ini. jadi sedikit bosan.

Aktiviti hari ini:

Jam 7.00 a.m = Aku dikejutkan dengan deringan hanphone panggilan dari sahabat aku Fitrie, pada malam tadi dia berpesan kepada aku supaya tidak lupa untuk menghantar baju melayu nya, kerana baju tersebut dalam simpanan aku, aku terlupa untuk beri kepadanya semalam, oleh itu terpaksa aku bangun awal untuk menghantar pakaiannya itu, kalau tidak pakai jeans and t-shirt sahajalah budak itu.

Jam 8.00 a.m = Aku telah pun bersiap untuk ke masjid bagi menunaikan solat sunat Aidiladha, dan aku menjemput sahabat ku Fitri dahulu sebelum ke masjid,

Jam 8.15 a.m = tiba di masjid dan turut serta membaca takbir, sedikit lengang kerana Aidiladha jatuh pada hari rabu, dan hanya 1 hari sahaja bercuti, ramai yang mengambil keputusan untuk tidak pulang ke kampung,

Jam 9.30 a.m = tiba di rumah, dan terus sahaja ke dapur kerana perut aku terasa sangat lapar,

Jam 10.00 a.m = pergi ke pusara ayah tercinta, membaca yasin dan membersihkan kawasan sekitar,

Jam 10.45 a.m = menanti kehadiran Fitri, dan makan ketupat sekali lagi bersama beliau.

Jam 1.00 p.m = start kereta terus menuju ke rumah nenda bersama ibu dan Fitri, bertemu dengan pakcik dan makcik aku yang pulang ke kampung.

dan seterusnya aku membawa ibu dan Fitri ke Bukit Pasir dan Bukit Gambir, cuci mata kerana tidak ada apa yang ingin dilakukan di rumah.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...