Monday, November 15, 2010

Fitnah



salam, dalam mood sedih dan tertanya, mengapakah aku dilakukan sedemikian rupa? entah aku tidak pasti apa punca dan sebab aku diperlakukan sedemikian.

Begini, pada hari ini, sekali lagi dan kali kedua ada yang menyampaikan kepada aku, bahawa ada seorang budak di pejabat aku mengatakan pada dia, berbunyi :-

Budak tersebut, "engkau masih lagi mahu berkawan dan ingin keluar dengan danny (nama gelaran aku pada sesetengah kawan aku)",

Kawan aku, "kenapa pula?",

Budak tersebut, "dia di depan engkau sahaja nampak baik, tetapi di belakang engkau dia kutuk dan mengata macam-macam tentang engkau, dia kutuk engkau tapi tidak beri tahu nama",



Kawan aku ini menyampaikan dan bertanya kepada aku, sama ada betul atau tidak perkara tersebut, aku hanya menyatakan kepada beliau,

"terserah pada engkau ingin mempercayainya iaitu menerima aku mengutuk dan mengumpat dia mengikut kata budak tersebut, atau engkau mempercayai aku, aku tidak akan memaksa engkau dan menghasud engkau, terserah pada engkau ingin membuat keputusan, tiada point aku ingin mengata engkau, terserah",

sudah kali kedua aku difitnah begini, kadang-kadang aku sedih aku diperlakukan sedemikian rupa, aku tidak pula pernah ganggu kehidupannya, konsep aku, bila di pejabat, aku hanya berkawan di pejabat, dan habis waktu pejabat, hal engkau engkau punya hal, aku ada urusan aku sendiri.

Masuk tahun kedua aku bekerja di pejabat tersebut, tetapi dia tetap juga begitu, mengapa? aku betul tidak mengerti mengapa dia bersikap demikian, sering bertanya pada diri sendiri, apa salah aku, apa yang telah aku lakukan,

Entahlah, biarlah dia, tuhan akan membalas juga, aku hanya berdoa dan dielakkan segala perkara buruk,



4 comments:

sham said...

YA ALLAH...ada juga manusia yg masih berkelakuan mcm nih kan??
apa yg dia dpt ek??seornok ker??gumbira ker??
dia x tahu pas ni mungkin ada sesuatu yg bakal menanti dia...balasan n ujian dr ALLAH lak tuk dia..n time tu..kita akan lihat bertapa sengsaranyer org tu...

Indah Cuma Seketika.... said...

Sabar ya...anggaplah ini ujian daripada Allah...

Allah takkan menguji manusia lebih daripada kemampuan manusia itu

budak_nakal said...

entah lah, apa yang ingin dilakukan pun aku tak pasti, apa yang dia rancang aku juga tidak tahu

Indah Cuma Seketika.... said...

Salam AidilAdha,
coba amalkan asma' 48 iaitu Al-Waduud & zikirnya Ya Waduud. Ucapkannya sebanyak 1001 kali dengan niat, agar musuh kembali menjadi kawan, in sya Allah orang orang yang membenci kita akan kembali menjadi baik kepada kita.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...