Sabtu, 23 Januari 2021

Affendi dan Isni.

 

Sebelum ini aku telah bercerita tentang Ayong, yang mana merupakan seorang sahabat aku yang bertanggungjawab membawa aku ke dalam group Masuk Air Hiker (nanti aku sembang tentang masuk air hiker ni). 

Di dalam group tersebut, ada sepasang suami isteri yang sejak dari dulu memang aktif dengan aktiviti jungle traking dan montain and hill hiking. apa yang disampaikan kepada aku, mereka ini pernah bekerja dengan taman negara sebelum menjadi pasangan suami isteri. Cinta atas trek kot,

"hahahaha......",

Setelah beberapa ketika aku menyertai group tersebut. Mereka berdua melamar aku dan beberapa orang lagi untuk menyertai mereka dengan menyertai group crew. Yang diberi nama SEGAMAT OUTDOOR CREW. pada awalnya group  tersebut mempunyai nama lain, tetapi desebabkan nama yang lepas seperti disedap didengar, mereka menukarkan nama kepada nama yang sekarang.

Aku akan bercerita tentang SEGAMAT OUTDOOR CREW dalam post lain nanti.


Mereka berdua ini sangat satu kepala dengan aku dan BFF aku, jenis masuk air. Jenis yang tidak kisah dan tahan dikutuk dan dicarut. Apa guna menjadi shabat baik kalau tidak tahan dengan gurauan antara satu sama lain. Tidak pernah aku menyimpan di dalam hati kerana ia sekadar gurauan sahaja.

Memang hapening kalau dengan mereka ini, walaupun pasangan suami isteri, tetapi aku suka lihat mereka kerana seolah-olah mereka ini seperi sahabat dan kawan. Jenis tidak kisah, tetapi apa yang penting dalam perghubungan adalah kepercayaan dan hormat antara satu sama lain.


Aku telah menyertai beberapa trip yang mereka anjurkan dan mendaki beberap gunung bagi tujuan trip mereka untuk dibuka penyertaan kepada mereka yang minat dalam program hiking bagi mendapatkan kesihatan badan yang baik dari dalaman juga luaran.

Apa yang boleh aku sembang di sini, Terima kasih kepada mereka berdua kerana mengajak aku menyertai group tersebut. Dan menjadikan aku salah seorang crew dalam grop mereka. Tak perlu lah kot aku nak bercerita mendalam setiap seorang, kerana pribadi seseorang itu adalah rahsia, melainkan mendapat persetujuan dari tuan badan.

Dalam post aku ini, dari dulu hingga sekarang hanya bercerita perkara umum sahaja.

Oh ya, ada sekeping gambar mereka bersama-sama anak mereka yang mereka bawa dalam aktiviti perkhemahan dan pendakian.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...