Wednesday, June 3, 2009

PenCEmaRAn


lihat lah keindahan alam, sesungguh nya Tuhan menciptakan keindahan untuk hamba nya menikmatinya......tapi sayang manusia lebih suka untuk memusnahkan keindahan tersebut, tapi tiada pembangunan tiada kemajuan, tapi mengapa tidak memikirkan bagaimana membina kemajuan tanpa memusnahkan alam sekitar.......hakikat nya pasti ada yang dikorbankan.......


salah satu contoh.......as simple think.....bila pergi berkelah....bila tempat tu kotor dan penuh sampah....pasti bising, tapi cuba fikir...kita sendiri juga menyumbangkan prkara yang sama, tak faham dengan dunia sekarang ni, salah satu contoh mamat ni buang sampah kat bawah pokok jer.......cont kat bawah




walhal.......tong sampah dengan tempat dia buang sampah tak lah sampai satu kilometer pun, kalau berjalan pun tak sempat peluh tu nak keluar dah sampai dah....... tak faham dengan dunia sekarang ni

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...