Jumaat, 10 Julai 2009

laGi TaK FAhaM



aku seriusly tak faham ngan org2 office aku ni, begini hari ini ada makan2 kat office, biasa dia org akan makan nasi, pagi2 lagi dah makan nasi, aku tak biasa makan berat2 ni pagi2..... then aku ajak ekin kluar breakfast ngan aku, makan lontong, nasi juga, tapi tak lah macam kat office yang berlauk bagai tu, then ada sorg mamat tu nak bising2 sebab si ekin ni keluar ngan aku, aku anggap ekin tu tak lebih dari seorg kawan pun, sebab aku tau dia tu bini dipertegaskan lagi BINI aka WIFE org, please lah......matang dan jadi org dewasa, jangan ler jadi seperti budak2 sekolah, kalau kau nak ambil si ekin tu ambil lah, tak ada kena mengena dalam hidup aku, bosan sey.........
sebab aku suka berkawan, just kawan bukan nak berskandle, kalau sayang sangat kat ekin tu sayang lah, aku tak kan kacau dan buat yang bukan2 pada dia pun, tak faham sangat2.......
aku nak campur ngan org ke tak ker, itu hal aku, kalau tak tau masalah org dan apa yang org kena buat dan ada hal ker jangan nak cakap2, bodoh sey........ tak faham ngan org2 yang macam ni, aku kacau hidup dia ker, kacau awek dia ker, ganggu adik dia ker, mak dia ker...........
jadi lah org yang bertamadun, kita hidup ni bukan seorg tapi bersama2 jadi nya kena faham dan bertolaransi dengan penduduk bumi yang bernama manusia, jangan duk fikir hal sendiri jer, sebab kita berkongsi di dunia ni bukan milik peribadi,

1 ulasan:

sham berkata...

amboi...garangnyer dier...sabar la yer..mulut manusia...mana leh tutup..kalo mulut tempayan tu leh la d tutup...biarkan la drg tu..asalkan ko pun tahu apa yg ko wat...niat tu...niat tu penting...apa2 pun...akutau ko sorunk yg baik...biarkan drg dgn prasangka drg yg buruk tu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...