Jumaat, 4 Disember 2009

BeRaT








salam, hari ini aku nak berkonsi sikit tentang kerisauan yang melanda hati aku sekarang ini, bukan kerna masalah dengan orang lain, tetapi diri aku sendiri yang dah bermasalah, pening kepala aku memikirkannya.


sebenarnya aku sedang memikirkan, berat badan aku dah semakin bertambah sekarang ni, pening-pening, kalau berat aku bertambah, lover aku tinggalkan aku tak?.....huhuhu, aku pernah tanya dia, tapi dia cakap tak akan tinggalkan aku.



nak kata aku makan banyak, tak lah juga, still macam dulu, makan pun cuit-cuit jer, bukannya melantak, macam mana...... kenapa boleh naik berat badan aku ni, ada yang cakap aku senang hati sebab tu berat aku bertambah, senang hati ker? sebab sayang aku tu dah lah jauh, mana lah boleh senang hati aku ini.


ada satu hari, masa hari raya aidil adha, aku pi jemput lover aku di rumah dia, ayah dia boleh cakap "cik tengok faizal ni dah bertambah tembam/ berisi", arggghhhh.....tidak.

"alah cik, kerja office, duduk jer, mana lah badan saya tak naik", jawab aku.




so sekarang ini, nak berusaha dan nak kuat kan semangat nak turunkan berat badan aku semula, nak pergi bersukan lah, tapi aku kuat tido lah pula

3 ulasan:

Indah Cuma Seketika.... berkata...

SALAM...
RASANYA AKU JUGA MENGHADAPI MASALAH YANG SAMA.... BERAT AKU SEKARANG 73KG.... BANYAK YANG TEGUR AKU SEMAKIN GEMUK....WELL DI KATAKAN SENANG HATI...TAK JUGA.... IM SINGLE....BUT MEMANG SEMENJAK 2 MENJAK NI... ASYIK NAK MAKAN SAJA.... BERSELERA BETUL....TAPI ALHAMDULILLAH....MY BMI 24.1 MASIH DI TAHAP NORMAL WEIGHT....
SEMOGA ANDA DAPAT MENURUNKAN BERAT BADAN....

sham berkata...

salam..sejak biler ko mkn cuit2 nih??ko igt apa??nk cuit2 manusia ker??hormon tgh naik lew tu..tu yg berat pun leh naik gak...skg ni meh kita sesama control pemakanan kita..sure pas ni oknyer..jom..

Faizal Husin berkata...

thanks,

indah cuma seketika: ya lah, but my bmi pun still ok lagi, so skang ni memang kena jaga,

me, myself and mine: jom, kita control

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...