Sabtu, 30 Januari 2010

PaGOH


salam semua, salam satu malaysia. hari khamis yang lepas aku telah menerima panggilan dari pakcik aku yang mengatakan bahawa nenek saudara aku, atuk cik, panggilan kami telah kembali ke rahmatullah, al-fatihah untuk beliau.

pic kat atas tu adalah nenek-nenek yang tinggal dalam keluarga aku.



aku bertolak dari rumah dalam pukul 8 a.m dan tiba dalam pukul 10a.m, ketika kami sampai mayat sedang dimandikan. dan kami menunggu sehingga mayat dikebumikan. setelah itu kami pun pulang ke lokasi memasing kerana masih ada lagi urusan yang perlu diselesaikan.

for her family, "yang pergi biarkan pergi, sentiasa diingati dengan sedekah kan fatihah, dan yang hidup perlu diteruskan".


gambap nasi tu pula aku singgah di kedai kegemaran aku di pagoh. memang sedap lauk-lauk yang ada di situ. dan selesai sahaja, kami terus pulang ke rumah.



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...