Khamis, 4 Februari 2010

KAwaN KU



kawan aku yang seorang ni, aku pun tak faham kenapa dia selalu dilanda masalah dan dihurung kesedihan, kekadang aku pelik kenapa orang yang dia kenal dan berjanji bagai boleh memusnahkan impian dia, sahabat aku ini boleh dikatakan sebagai seorang yang baik, tetapi di manakah silapnya dia sering dipermainkan.



aku pernah pesan pada dia supaya jangan mudah mempercayai dengan kata-kata orang, walaupun telah lama kita kenal orang itu pun, belum tentu kita boleh mempercayainya dengan mudah, dan janganlah menyerahkan hati itu dengan tanpa memikirkannya dahulu.



pada mulanya, aku hanya berfikir bahawa budak yang dia perkenalkan pada aku itu cuma ingin mempergunakannya, tetapi dia cakap balik dengan aku yang dia dah lama kenal dengan budak tu dan dia telah menunggu jawaban dari budak itu telah sekian lama, so i can't talk much. aku serahkan pada dia. dan apa yang aku sedihkan dan apa yang aku takutkan memang betul-betul terjadi pada dia. dan apa yang boleh aku cakap di sini adalah bersabar sahaja dengan dugaan yang di beri oleh Nya.


sesungguhnya mencari kebahagian itu bukan lah satu perkara yang mudah, banyak perkara yang perlu kita lalui, dan hendaklah kita menempuhinya dengan sabar. aku doakan untuk sahabat aku itu agar dapat bertemu dengan kebahagiaannya.




Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...