Wednesday, May 12, 2010

Bumi.


bumi, hanya ini sahaja yang kita ada, dikurniakan kepada kita untuk kita bersama-sama menjaganya. tetapi apa yang kita hadapi sekarang ini, pencemaran, dan bumi semakin uzur, kita dapat lihat dengan sendirinya, akibat perbuatan kita cuaca dunia telah mengalami kekecauan,

ekosistem bumi pun telah tidak stabil. dengan pencemaran yang dicipta oleh kita. dengan pengeluaran gas-gas yang boleh menipiskan lapizan ozon yang selama ini menjadi perlindung kepada kita terhadap sinar matahari yang merbahaya. dan bumi mengalami pemanasan yang berterusan dan peningkatannya terlalu mendadak. masih lagi tidak sedar dengan bahana yang diterima.

terdapat juga negara yang tidak mengendahkan perkara ini, hanya mementingkan keuntungan dari menjaga tempat tinggal mereka, kesan yang diterima bukan hanya kepada orang lain tetapi diri sendiri juga terkena tempiasnya dengan secara langsung.

mungkinkah ini telah ditetapkan oleh Nya, kerana sesungguhnya kita menghampiri ke hujungnya. hanya Dia yang lebih mengetahui. walauapa pun, bersama lah kita menjaga kemakmuran dan alam sekitar demi menjalani kehidupan yang lebih selesa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...