Selasa, 27 September 2011

Berkecil Hati.

Post ini bukan untuk menyakiti hati sesiapa, sekadar meluahkan ketidak puasan hati aku terhadap seorang sahabat. Sebelum ini ada satu blog meletakkan satu pos mungkin untuk aku, jika untuk diriku aku berterima kasih dengannya.

Pada Jumaat bersamaan 23 sept yang lepas, aku telah pergi ke Putrajaya untuk bertemu dengan insan kesayangan aku. Dan terima aksih kepada beliau kerana menjemput aku di Terminal Bas Tasik Selatan. Bukan tidak mahu menaiki kereta sendiri, saja ingin bertukar angin dan merasa menaiki bas. Yang pasti, aku telah mabuk sebelum aku keluar dari segamat lagi, dan aku mengambil keputusan untuk pejamkan mata dan hanyut dibuai mimpi.




Setibanya di TBS, aku menyuarakan hasrat aku untuk bertemu sahabat aku yang berada di Puchong itu. Sekadar ingin berjumpa dan berbual kerana telah lama tidak berjumpa. Menggagahkan diri kami berdua menaiki tangga ke tingkat 5, kerana block tersebut tidak memiliki lift. Seperti biasa salam diberi, hanya kawan serumah beliau yang ada. Dan kami dikhabarkan bahawa beliau telah keluar dari petang lagi.

Cuba menghubungi beliau, tetapi phone  tidak diangkat. hanya tinggalkan pesanan ringkas (sms) sahaja yang berbunyi:
"**** aku datang rumah kau tadi, ingat nak jumpa dan berbual sempena hari raya, tapi kau tiada, mungkin lain kali",

Kami terus meninggalkan block kediaman tersebut dan menuju pulang ke Putrajaya. Dalam beberapa jam kemudia, dia call semula dan menyatakan kemana beliau telah pergi, memandangkan hari dah lewat malam dan keesokan harinya beliau kerja, aku mendiamkan diri untuk menyatakan hasrat ingin bertemu.

Sehingga hari Ahad aku berada di Putrajaya, aku ingatkan dalam tempoh tersebut beliau akan menghubungi aku. Kebiasaannya beliau akan menghubungi aku apabila mengetahui aku berada di Putrajay, tetapi keadaan tidak sama seperti dulu kerana couple beliau, i'm sorry to say this. Mungkin kerana sayang dia berkelakuan begitu, biarlah, janji dia bahagiakan.

Kepada couple  beliau itu, kau bukan tindak kenal kami, dan apa hubungan kami dengan  lover kau itu. Jika hubungan persahatan itu kau cemburui, aku minta maaf. dan kau juga mengetahui bahawa kami ini couple perlukah dicemburui andai ada perjumpaan dengan lover  kau itu. 

Biarlah, aku harap beliau bahagia, lagipun aku dan lover aku bukan ada kepentingan sangat dalam kehidupan beliau. Yang lepas biarkan berlalu, dan apa yang penting kehidupan diri sendiri yang perlu dijaga dan mesti difikirkan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...