Rabu, 23 November 2011

Meng'edit'

Salam Rabu, terasa letih walaupun semalam merupakan hari cuti umum bagi "Hari Keputraan Sultan Johor" tetapi aku mempunyai agenda, di mana aku diminta sahabat aku untuk membawa beliau ke Putrajaya atas urusan taraf kerakyatan bagi dua orang adiknya, sebenarnya kedua-dua diknya itu merupakan adik tiri satu ibu bersama beliau, oleh kerana ayah tiri dan ibunya telah meninggal dunia maka penjaan adik-adiknya itu dipertanggungjawabkan ke atas beliau.

Post pada kali ini bukanlah untuk aktiviti tersebut, tetapi untuk berkongsi bahawa aku telah edit beberapa post di dalam blog ini atas keselamatan diri aku sendiri, mungkin terdapat beberapa post yang aku terlepas pandang. Setelah berkecimpun hampir 3 tahun dalam penulisan blog ini, aku sedari bahawa tidak semua perkara kita boleh kongsi bersama, lebih-lebih lagi yang melibatkan personal matter. Dengan itu aku memutuskan untuk delete post yang terlalu menonjol dan edit beberapa penulisan di dalam post-post tertentu.

Kekadang aku juga ingin bebas seperti blogger lain yang terang-terang bercerita tentang keperibadian mereka kepada umum, tetapi sebagai penjawat awam aku perlu ada fail sulit sendiri bagi menjaga kedudukan di dalam masyarakat. Lebih mudah aku katakan menjaga nama baik aku di dalam sektor awam ini.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...