Jumaat, 15 Mac 2013

Masalah Rambut.

Wahhh..... dah lama giler aku tidak update blog kesayangan aku ini. Terasa rindu pula "hahahahaha",

Mungkin akibat ketandusan idea membuatkan aku hanya memandang sahaja blog aku ini. Post kali ini aku ingin kongsikan masalah yang akau hadapi dalam bulan January lalu.

Pada asalnya aku tidak mengetahui apa yang berlaku pada diri aku. Sedar dari tidur untuk melakukan rutin biasa aku, kerja. Aku dapati di badan aku terdapat tompok-tompok merah. Di kepala aku berfikir mungkin kesan alahan.

Aku membiarkan sahaja perkara itu sehingga berlarutan dalam seminggu lamanya. Hati mula tidak berpuas hati dengan keadaan diri aku. Aku mengambil keputusan untuk pergi ke klinik berdekatan untuk menerima rawatan dan bertanyakan masalah yang aku hadapi itu.


Sesampai sahaja di klinik, aku ditemukan dengan seorang pegawai perubatan yang masih muda. Dia telah memeriksa masalah yang aku hadapi itu, dan menyimpulkan bahawa aku mungkin alergy akan sesuatu. Dia memberikan satu enjection. 

Selang seminggu tompok-tompok tersebut masih lagi kelihatan. aku semakin risau dengan keadaan diri aku. Pada waktu yang sama aku telah keluar minum dengan teman urusan kerja aku, aku ceritakan masalah yang aku hadapi itu. Dia pun cakap:
"Entah-entah, kau kena ludah puntianak?", berkerut dahi aku mendengar pendapat yang dia berikan.

Malam itu juga aku telah berjumpa dengan pengamal perubatan tradisional, dan beliau menyatakan hanya terkena campak keladi. selepas bertemu dengan beliau aku mengamalkan apa yang disuruh oleh beliau.


Alhamdulillah, tompok-tompok tersebut hilang dan aku mengalami kesan seterusnya.... rambut dan kening aku mulai gugur. mungkin kesan dari ubat yang klinik berikan. semakin risau jadinya. Dlam tidak berpengetahuan aku telah pergi ke pusat rawatan rambut yang agak terkenal. Setelah mendengar penerangan terasa tidak mampu untuk teruskan rawatan dengan pusat tersebut.


Setelah bertanya-tanyakan pada orang lain, aku mencuba petua-petua yang mereka berikan. aku talah mengamalkan minum pati delima bersama cuka kurma. dan makan ubat dari pengamal perubatan cina (herba). Alhamdulillah segalanya semakin elok dan semakin lebat kembali.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...