Selasa, 27 Oktober 2015

Facebook Account

Baru-baru ini ada kenalan aku menghubungi aku dan bertanyakan tentang account facebook aku. Dia bertanya samada aku mempunyai account lain selain yang sekarang. Aku memberitahu kepada beliau bahawa aku hanya mempunyai satu account sahaja (buat masa ini)

Sahabat aku ini menyatakan bahawa account tersebut mengandungi gambar-gambar yang agak seksi. 
"Benarka?", aku mencari kepastian di dalam ceritanya.
"Ya zal, budak-budak kecoh berbual tentang perkara ni", jelas belia kepada aku.
Aku meminta id facebook tersebut. Dan memang benar account tersebut menggunakan gambar aku sebagai profile picture.

Apa yang mampu aku lakukan hanya menghubungi owner facebook tersebut untuk menghentikan perbuatan beliau terhadapa aku. Meminta secara baik.
Alhamdulillah, beliau telah meminta maaf dari aku dan akan delete account tersebut. Dan beberapa hari ini, profile tersebut telah tidak nampak di laman sosial tersebut.

Terima kasih aku ucapkan kepada beliau.


https://www.facebook.com/mfaizal.danny
ini sahaja lama facebook yang aku ada

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...