Ahad, 7 Ogos 2016

Bengkel Mengukir Buah



Pada 5 Ogos 2016 lepas, aku menghadiri kursus mengukir buaj di Kolej Komuniti Segamat 2, anjuran Pejabat Belia. 

group aku semasa hari kejadian

Sesi pertama dari dua sesi, penyertaan aku adalah kerana ajakan daripada sahabat aku, yang ingin menyertai kursus atau bengkel ini. Bermula dengan pendaftaran peserta pada jam 8 pagi. Sebenarnya ada sedikit rasa malu untuk menyertai bengkel ini, kerana aku tidak pernah mengikuti kursus-kursus seperti ini.

“tidak mengapalah, dapat juga ilmu”, pikir aku.

Antara buahan yang diukit pada hari tersebut seperti lobak merah, lobak putih tembikai dan apple. Tangan keras, yang memegang screwdriver dan spanar mengukir buah, memang hancurlah buah-buahan tersebut.

Tidak ada yang menarik rasanya ingin bercerita panjang, aku share sahaja aktiviti aku pada hari tersebut. Dan konsikan sedikit gambar-gambar semasa hari kejadian.


  
lobak merah dan apple


hasil kerja aku yang tidak seberapa


hasil kerja sahabat aku, baru teringat bahawa dia bekas pelajar hospitality

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...