Tuesday, August 16, 2016

Majlis Kibar Jalur Gemilang.

video
Assalammualaikum,

Bulan Ogos, bulan kemerdekaan bagi Negara kita menjelma kembali. Pelbagai program telah dirancang bagi bulan ini. Bagi seorang pekerja seperti aku, pasti terlibat dengan aktiviti dan program di peringkat daerah. Memandangkan aku sebagai seorang kakitangan, oleh itu TIDAK BOLEH TIDAK.


Pada tahun ini, aku tidak terlibat dengan aktiviti perbarisan. Ini kerana telah ramai yang datang menghulurkan nama bagi menyertai perbarisan tersebut. Selama enam tahun menjadi salah seorang ahli dalam skuad perbarisan. Terasa janggal dan terasa seperti tidak seronok pula. Kerana menyertainya memang seronok.

Mungkin aku ditugaskan dalam tugasan lain pada hari tersebut. 


Hari ini, 16 Ogos 2016 merupakan hari Kibarkan Jalur Gemilang. Segamat menjadi tuan rumah bagi peringkat negeri pada tahun ini. Aku tidak terlibat secara langsung dalam program tersebut, sekadar peserta yang dijemput hadir bagi meramaikan di dalam majlis tersebut.

Acara bermula jam 845 pagi dengan ketibaan wakil Menteri Besar Johor. Dan dimulakan dengan nyanyian lagu Bangsa Johor. Seterusnya dengan ucapan dari DO segamat dan perasmian oleh wakil Menteri Besar, dengan menyempurnakan gimik perasmian. 


Diikuti dengan beberapa persembahan dari Jabatan Kebudayaan Negeri johor. Tidak banyak maklumat yang dapat aku kongsikan kerana aku sekadar mengetahui sedikit sahaja tentang majlis perasmian bulan kemerdekaan dan kibarkan Jalur Gemilang ini. Aku sekadar share beberapa keeping gambar yang aku ambil di sana. Tapi banyak pulak gambar aku berselfie , maaf dipohon….



“hahahahahaha”………………………

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...