Selasa, 20 Oktober 2020

Transfer Jabatan.

Perkhabaran dan risikan aku terima telah bermula sejak dua tahun sebelum, Seorang pegawai telah membuat panggilan kepada aku bahawa dia ingin menarik keluar aku dari jabatan lama dan menempatkan aku ke jabatan baru.


Aku telah berada di jabatan lama selama 11 tahun, dan punya banyak pengalaman bersama rakan-rakan di jabatan tersebut. Dan setiap detik kenangan bukan mudah untuk aku lupakan. Senyum dan ketawa. Menangis biasanya aku sendiri-sendiri sahaja.
 

Sekembalinya aku mengerjakan Umrah pada bulan February. Aku telah menerima satu surat URUSAN SERI BAGINDA, ternyatabeliau tidak main-main dengan apa yang beliau nyatakan.


pada 2 February, aku melaporkan diri ke jabatan baru. Agak kekok juga ingin bermula di tempat baru, seolah baru sahaja menerima pekerjaan dan ingin bermula sesuaikan diri dengan tempat baru ini.



Perasaan sedih sebenarnya ada. Tetapi apakan daya atas arahan pihak atasan, perlu juga akur menerima arahan tersebut. 

pada 22 Oktober ini, majlis perpisahan akan diadakan di jabatan lama tempat aku bekerja, lama tertunggak kerana arahan PKP oleh pihak kerajaan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...