Wednesday, August 26, 2009

DiMasUki

salam ramadhan buat semua.........



sebelum tiba 1 ramdhan hari tu, rumah aku dimasuki oleh orang, akibat kecuaian ibu aku sendiri yang tidak memastikan pintu berkunci atau tidak, huh........nasib baik tak ada apa yang hilang sangat,





sebenarnya aku mengesyaki seorang budak yang mengalami kecacatan mental di kampung aku ini, bukan nak menuduh, tetapi memang kerja dia masuk ke rumah orang lain dan buat hal, dah banyak rumah dia masuk, dan apabila diadukan perkara tersebut kepada ibu budak tersebut, dia akan menyalahkan orang yang mengadu itu, kerana meletakkan barang bersepah-sepah, ermmm berangin juga aku mendengarnya, sebab dah dalam rumah kita, barang-barang tu pun letak di tempat yang biasa kita letak lah kan,









mengapa aku tuduh dia, pertama, barang-barang beharga tidak hilang pun, hanya duit ibu aku, RM 100 dan duit syiling aku yang nilai nya RM0.50, nilai yang lain langsung tidak diusik, dia masuk dalam bilik aku dan hanya duit syiling tersebut yang diambil, camera, laptop dan handphone aku yang lagi satu tak diambil pun,

lihat sahaja duit syiling aku yang bersepah di atas lantai tu, dan laptop aku tu hanya di atas meja sahaja, tetapi tak hilang, dan cd-cd lama yang bersepah di atas lantai, lain kali aku nampak dia kat kawasan rumah aku, memang kena lah budak tu.......








1 comment:

Indah Cuma Seketika.... said...

selamat berpuasa....

sabar ya dik... sesuatu yang terjadi itu pasti ada hikmahnya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...