Thursday, April 22, 2010

Penghibur

dalam aku berkeadaan yang tidak ok. dengannya ada orang yang mengkelas aku sebagai apa dengan tidak mengenali aku sebenar atau dengan lebih dekat dia sesuka hati kelas kan kita di mana dan siapa kita, terhibur juga dengan haiwan-haiwan peliharaan aku, seperti kucing-kucing aku, dan ikan-ikan belaan aku. lupa seketika masalah yang aku hadapi.

kekadang aku berasa kasihan pada member aku kerana menjalani dan menghadapi masalah ini sendirian dan punya family yang jauh di kampung. bersabar sahaja dengan dugaan yang tiba dan terima sahaja. mungkin ada sebab kita diuji sedemikian rupa. biar lah meraka. sesungguhnya tidak mampu untuk kita halang.
banyak juga karenah anak-anak kucing aku ini. actualy mereka tidak cukup susu akibat kekurangan susu dari ibunya. dan terpaksalah aku memberi bantuan dengan memberikan susu. dan terpaksa membawa mereka ke mana aku pergi. kerana tidak ada yang dapat membantu aku untuk memberi susu kepada anak-anak kucing aku ini.


semasa beberapa minggu sebelum ini, mereka kelihatan tidak sihat akibat kekurangan susu. dan sekarang alhamdulillah semuanya sihat dan boleh bermain. itu lah penghibur aku apabila pulang dari office.

3 comments:

Indah Cuma Seketika.... said...

Memang haiwan peliharaan kita ...bisa membuatkan kita bahagia seketika...juga melupakan masalah kita seketika...

But anywhere .... Life must go on, Walau apa yang terjadi...

Bersabarlah... dan Jangan terlalu di fikirkan apa pendapat orang tentang kita....yang penting kita tidak lakukan apa yang mereka sangkakan....

mohdzulhida said...

comel la kucing ko...

budak_nakal said...

ICS: thanks...kerana memberi kata-kata semangat.

mohdzulhilda: thanks... tapi leceh gak nak jaga anak2 kucing tu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...