Selasa, 22 Februari 2011

Kekeliruan.



Aku tidak tahu mengapa, sejak akhir-akhir ini, banyak perkara yang aku lakukan serba tidak kena. Tetapi kerja-kerja itu aku selesaikan dengan baik, hanya mengambil masa yang lebih panjang berbanding kebiasaan.

Adakah aku disebabkan oleh masalah yang aku hadapi sejak akhir ini. Kekadang aku tersenyum sendirian, manakan tidak, ada beberapa perkara yang boleh diselesaikan dengan cepat, penyelesaian di depan mata tetapi aku boleh pergi tempat lain dahulu mencari penyelesaian, apa yang hampir tidak kelihatan di mata aku.


Masalah family yang aku hadapi hampir menemui penghujungnya. Aku gagal memujuk supaya perkara itu tidak terjadi. Tetapi apa yang aku boleh cakap di sini, andai perkara itu terjadi juga, aku akan lepas tangan kerana tanggungjawab bukan lagi terletak di bahu aku. Perkara yang terjadi di kemudian hari bukan lagi masalah aku, kerana ada yang lebih bertanggungjawab ke atas segala yang berlaku.




Tetapi aku juga berasa terkilan dan sedih dengan keputusan yang dibuat. Begitu juga dengan adik-adik aku yang lain. Terasa berat batu yang menghimpit di dalam dada aku ini. Aku tidak terdaya untuk lebih berkata, andai terlebih aku jadi derhaka. " Diluah mati mak ditelan mati bapak". Aku hanya akan melihat sahaja apa yang akan terjadi.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...