Wednesday, September 2, 2009

SaLam RaMaDHan

salam ramadhan buat semua sahabat, hermmm sebenarnya tak tahu apa yang di letakkan di sini, cuma di bulan ramadhan ini, semuanya aku kurangkan, ada yang bertanya tak ada post baru ker, aku pun tak tahu nak letak apa, bulan puasa, kepala pun blurr jer,

dah masuk hari ke 12, alhamdulillah pada mereka yang mengerjakan ibadah puasa ini, banyak yang baik nya apabila kita berpuasa ni, kalau betul-betul ikut lah, dan difinisi berpuasa pun adalah: tidak makan dan minum serta mengikut apa yang disuruh dan meninggalkan apa yang dilarang dari terbit fajar sehingga terbenam matahari, ermmm betul kot, huhuhu.... lupa lah,
selain itu juga kita diajak beramal di bulan ini, sebenarnya bulan ramadhan ini boleh memperbaiki diri kita dari segi amalan, dan melatih agar menjadi lebih baik lagi, dan hendaklah dikekalkan selamanya, dan kita diajar dan merasa bagaimana rasa golongan yang tidak berkemampuan rasai, dan kita seharusnya mensyukuri dengan nikmat yang telah diberikan kepada kita, kerana ada yang lebih teruk bahagian nya dari kita.
dan salam ramadhan,

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...